1 juni 2012

Dra ner på utgifter !

Vi har försökt dra ner lite på utgifterna den här månaden, o där har vi egentligen konstaterat att maten är den största boven, vi spenderar alldeles för mkt pengar varje månad på mat, men nu får det vara slut på det.
Vi har handlat nu för drygt 1600 där bara maten är inräknad o det ska räcka denna månad ut.
Självklart finns det väl alltid något utöver det man måste köpa som tex schampo,duschcreme,tvål,rengöring m.m.
Men jag hoppas att vi kan ligga lite under 2000 då det gäller mat iaf.
Har nu dom senaste dagarna gjort portioner o fryst ner, har bland annat gjort kalops och korvstroganoff som jag ungefär fick ut 40 portioner utav sammanlagt, har därefter 2 maträtter kvar att göra för att sen frysa ner.
Känns samtidigt också skönt att slippa stå o laga mat varje dag, bara ta fram en portion o värma upp sen har vi vår middag serverad. =D


Ska försöka köpa en gåstol till lillan också nästa vecka, dom hade slut i lager den som vi ville ha, så vi får vänta ett litet tag till, sen måste vi även spendera lite pengar på en ny bilbarnsstol.


Själv denna månad har jag köpt Forticil som jag tänkt använda i 3 veckor på ögonbrynen, hoppas att jag får en bätte utväxt utav dom o att de inte blir glesa som dom är lite av idag.
Jag var jävligt dum då jag var yngre, drog bort mina ögonbryn med häjlp av en pincet, sedan målade jag i dom med penna, drog typ bara ett sträck.
Idag ångra jag det, tycker det är så fruktansvärt fult med målade ögonbryn.
Naturligt is the shit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar