4 maj 2012

Det som inte får hända hände.

Natten till idag åkte Tindra i golvet från vår säng, hon rullade på medan jag vände bort ryggen i några sekunder.
Det enda vi hörde var ett jätte litet duns ner i golvet o jag tänkte för mig själv " vad sparkade hon nu ner " vände mig om o tittade ner o såg hon där helt plötsligt, allt kom som en chock, hon började gråta ganska så direkt o själv skyndade jag mig för att ta upp för att trösta, tittade o kände på henne o sa " vi måste ju åka in med hon "
Jesper försökte lugna mig med att säga att jag skulle ta det lugnt, o att jag skulle ringa.
Han fick ta över sin dotter o hon slutade gråta ganska så direkt.
Jag ringde iaf till sjukvårdsrådgivningen på nr 1177.
Pratade med en sjuksyster där o förklarade vad som hade hänt, hon sa att vi skulle avvakta o se om hon möjligtvis kräks eller dylikt tecken på nån hjärnskakning.
gav henne sitt kvällsmål runt 9. 1 timme efter olyckan, det gick faktiskt bra. Hon somnade till där ett tag medans jag matade, när flaskan var tom väckte jag henne lätt genom att stryka på ryggen, 30 min fick hon sitta uppe med oss för att vila ned maten o hon visade inget tecken på någon symptom eller något annat som bara kändes fel.
2 gånger i natt ställde jag klockan för att titta till henne, höll även koll på om hon möjligtvis var varm, tecken på feber!
Tindra hade verkligen änglatur, hon kunde ha dräpt sig själv med att bryta nacken eller något annat hemskt, hon var 20 cm från att ramla där sängbordet står, det är ett litet sängbord som egentligen ska hänga på väggen vår men det hade lossnat o stod nu bara brevid ena sidan av sängen, hade hon fallit in i det hade hon kanske inte ens överlevt detta fall.
Jag vet att Tindra rullar hur i helvete kunde jag bara tänka tanken att vända ryggen till, allt gick så fort. =(
Då detta hände kände jag mig som världens mest sämsta o oansvarig mamma.
Tindra verkar må bra idag, har gett henne sin frukost o hon ligger nu efter den o sover som vanligt =)
Hade aldrig förlåtit mig själv om något hade hänt.
Det var mitt fel!






BVC idag kl 13:00. Där blir det som vanligt med vikt,längd,huvudomf, + även ett så kallat Boeltest, nå slags hörseltest =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar