19 feb. 2012

Jag hatar verkligen att sitta uppe o känna att andra ligger o sover o själv sitter man här helt ensam utan att ha någon att prata med, jag vet att jag borde sova då klockan är 4 på morgonen, men sitter o funderar allmänt om saker o ting, har bland annat fundera på att sluta amma, jag känner verkligen mig jätte trött efter varje amning, helt utpumpad blir jag, det tar verkligen på.
Sen tycker jag att Tindra har blivit så svår nu att amma då hon helst väljer att fokusera sig på annat, på nätterna sover hon typ 7 timmar utan mat så där är det toppen där o pga det kanske det är onödigt att hålla i gång bröstmjölken.
Har tyvärr väldigt svårt att få ut tillräckligt med mat då jag inte heller ammar regelbundet, o jag vet att tindra alltid vill ha mer, o därför måste jag ge henne ersättningen med för att garantera att hon blir mätt. Hurra för den då, jag hoppas iaf att jag inte behöver få dåligt samvete för det beslutet, men jag tror det kommer gå bra med ersättningen ändå =D

2 kommentarer:

  1. Du ska inte behöva må dåligt bara för att du vill sluta amma. Vissa får bara mindre mjölk i brösten. I dag är det heller inget måste att amma. Jag ammade bara en månad sedan gav jag bara ersättning.Rasmus ha mått bra ändå fast jag slutade amma. Du är inte sämre mamma bara för att du sluta amma. Du gör som du vill om du vill sluta eller inte..

    SvaraRadera
  2. jo jag vet att du slutade amma efter en månad =)
    Jag tror typ automatiskt att man kommer känna sig som en hemsk mamma om man inte ammar sitt bran, men självklart har jag jue gjort mitt då jag haft mjölk men nu har jag tyvärr inte mkt nog, Tindra börjar jue ändå närma sig 5 månader, så jag har jue iaf ammat henne ett bra tag, =D
    men jag tror nog det kommer gå bra med ersättningen också =D

    SvaraRadera