22 feb. 2012

Babycenter.com

Vi har från början av min graviditet varit med i babycenter, spännande varje vecka att få ett mail där det tex kan stå vad som är bra att äta, tänka på osv.
Är fortfarande medlem och får fortfarande mail en gång i veckan, tycker det är så spännande att läsa o följa med vad som händer i sitt barns utveckling. =)


Mitt barn denna vecka - 5 månader

Hej,

Om det inte redan hänt, kommer ditt barn snart att skratta åt roliga ansiktsuttryck och till och med försöka få dig att skratta. Bebisen visar sin själsliga sida på andra sätt också – det har verkligen hänt massor sedan den var nyfödd och inte kunde kommunicera sina känslor på ett mer komplext sätt. I detta stadium visar din bebis kanske tillgivenhet genom att lyfta armarna när den vill bli buren, gråta när du går ut ur rummet och genom att pussas och kramas. Det är ovanligt att barn börjar krypa på riktigt innan sex månaders ålder, men många femmånadersbebisar jobbar på att lyfta både bröstkorgen och rumpan på samma gång med en tjusig gungbrädeseffekt!


1 kommentar:

  1. Hej malin!
    Jo inte trodde jag heller att jag skulle hamna på något sånt ställe, visste ju inte ens vart det låg förän jag iprincip flyttat upp hit.. :)
    jo jag mår bara bra hur är det själv? :)
    Jag blev verkligen paff när jag såg att du skaffat barn vad glad jag är för er! :)

    SvaraRadera